Havanna rendszer
Bevezetés:
Tudom, hogy
szinte hihetetlenül hangzik, de az az igazság, hogy a múlt század
közepén Kuba volt a hazárdjátékosok paradicsoma. Abban az időben, amikor
Fidel Castro még a jogon tanult, Havannában luxuskaszinók működtek. Az
egész világról utaztak oda hazárdjátékosok. Ma már alig emlékszik rá
valaki, hogy a legnagyobb kaszinó a Nacional szállóban volt (a bal
oldali képen látható). Amikor Kubában győzött a forradalom, egy éjszaka
alatt bezárták az összes kaszinót, és Meyer Lanski, a Nacional szálló
egykori tulajdonosa, egymillió dolláros jutalmat ajánlott fel annak, aki
megöli Fidel Castrót. De ez már rég volt. A jutalmat senki sem emelte ki,
Meyer Lanski a 80-as években meghalt, Fidel minden gyilkossági
kísérletet túlélt, és a Nacional szálló továbbra is ott áll Havanna
központjában. Talán még akad néhány öreg játékos, aki nosztalgiával
gondol vissza a régi időkre, amikor a Nacionalban játszott. Ahogy
eltűnnek az öreg játékosok, sajnos úgy tűnnek el velük együtt a
rendszerek is, amiket akkoriban használtak. A rendszer, amit most
szeretnék bemutatni, nagyon közkedvelt volt, mégis ma már alig ismerik.
Szerintem kár, mert kora ellenére egy olyan rendszerről van szó, amely
nagy lehetőségeket kínál a játékosnak.
Ítéljék meg
maguk…
A rendszer szabályai:
A játék
korlátlan számú körben játszható újra és újra.
Mindegyik
körben két különböző értékű zsetont fogunk használni.
Az úgynevezett „magas“
zseton mindig az „alap“ zseton értékének duplája lesz.
Kör száma |
Zsetonok |
alap |
magas |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
4 |
3 |
3 |
6 |
4 |
4 |
8 |
5 |
5 |
10 |
A játék menete:
A játék kezdetén
kiválasztunk a három tucat közül egyet, az egyszerűbb áttekintés
érdekében az első tucatot választottam.
Egy- egy „alap“
zsetonként teszünk az 1. tucat 12 számára.
A kezdő tétetek
az első tucaton tehát így fognak kinézni:
A biztonság
kedvéért még egy részletes kép a tétek elhelyezéséről a valóságban, a
Casino Euronál:
Amennyiben a
számok valamelyike nyer, a következő spinben lecseréljük azon a számon
az „alap“ zsetont a „magasra“ (ebben az 1. körben tehát lecseréljük az 1
értékről 2-re, a második körben a 2-őt 4-re, a 3. körben a 3-at 6-ra stb.).
Nyereség esetén
eltávolítjuk a tétet egy számról a tucaton belül. Csak azokról a
számokról távolíthatjuk el a tétet, amelyeket nem „magas“ zsetonnal
fedtünk le.
Az
áttekinthetőség kedvéért sorban, az 1-12-es számokról fogom eltávolítani
a zsetonokat.
Amennyiben
veszítünk, nem változik semmi, a következő spinben teljesen azonos
tétértékeket teszünk meg.
Amikor az adott
tucatban nincs több „alap“ zseton, vége a konkrét körnek, átléphetünk a
következő körbe, magasabb alapértékkel.
Komplikáltnak tűnik? Nem olyan szörnyű…
Egy konkrét
példa segítségével érthetőbb lesz ez a rendszer:
Állás: 5000
1 alap zseton
téttel kezdjük az 1. tucat tizenkét számának mindegyikére.
A tétek elhelyezése
1. spin – Bejön a 26-os, veszteség,
állás 4988,
semmit sem változtatunk, ugyanazokat az értékeket tesszük meg a
következő spinben is.
2. spin – Bejön a 24-es, veszteség,
állás 4976,
semmit
sem változtatunk, ugyanazokat az értékeket tesszük meg a következő
spinben is.
3. spin – Bejön a 6-os, nyeremény,
állás 5000,
a
6-os számra „magas“ zsetonokat teszünk, azaz „2“ értékben,
egyben levesszük a zsetonokat az 1-es számról
A tétek elhelyezése
4. spin – Bejön a 7-es, nyeremény, állás
5024,
a
7- es számra „magas“ zsetonokat teszünk „2“ értékben,
egyben eltávolítjuk a zsetonokat a 2-es számról
A tétek elhelyezése
5. spin – Bejön a 32-es, veszteség,
állás 5012,
semmit
sem változtatunk, ugyanazokat az értékeket tesszük meg a következő
spinben is.
6. spin – Bejön a 23-as, veszteség,
állás 5000,
semmit sem változtatunk, ugyanazokat az értékeket tesszük meg a
következő spinben is.
7. spin – Bejön a 2- es, amelyről
eltávolítottuk a téteteket, mit lehet tenni, a rendszer így szabta meg.
Tehát veszteség, állás 4988. De figyelem,
amennyiben olyan szám jön be,
amelyről a játék folyamán eltávolítottuk a zsetonokat, akkor ebben a
specifikus helyzetben
hasonlóan járunk el, mint nyeremény esetében:
A 2-es számra „magas“ zsetonokat teszünk, és egyben eltávolítjuk a 3-as
számról a zsetonokat.
A tétek elhelyezése
8. spin – Bejön a 26-os, veszteség,
állás 4975,
semmit sem változtatunk, ugyanazokat az értékeket tesszük meg a
következő spinben is.
9. spin – Bejön a 19-es,
veszteség, állás 4962,
semmit sem változtatunk, ugyanazokat az értékeket tesszük meg a
következő spinben is.
10. spin – Bejön a 16-os, veszteség,
állás 4949,
semmit sem változtatunk, ugyanazokat az értékeket tesszük meg a
következő spinben is.
11. spin – Bejön a 2-es, nyeremény,
állás 5008,
a 2-es számon már „magas“ zsetonunk van, tehát azt ott is hagyjuk,
egyben eltávolítjuk az „alap“ zsetonokat a 4-es számról.
A tétek elhelyezése
12. spin – Bejön a 31-es, veszteség,
állás 4996,
semmit
sem változtatunk, ugyanazokat az értékeket tesszük meg a következő
spinben is.
13. spin – Bejön a 11-es, nyeremény,
állás 5020,
a 11-es számra feltesszük a „magas“ zsetonokat „2“ értékben,
egyben eltávolítjuk a zsetonokat az 5-ösről.
A tétek elhelyezése
14. spin – Bejön a 3-as, amelyről már
eltávolítottuk a tétet, veszteség, állás 5008.
Mint már említettük, amennyiben olyan szám jön be,
amelyről a játék folyamán eltávolítottuk
a zsetonokat, akkor ebben a specifikus helyzetben hasonlóan járunk el,
mint nyeremény esetében:
Tehát a 3-as számra „magas“ zsetonokat teszünk,
egyben eltávolítjuk a zsetonokat a lehető legközelebbi számról,
amelyen még „alap“ zseton van, a mi esetünkben ez a szám a 8-as
A tétek elhelyezése
15. spin – Bejön a 11-es, nyeremény,
állás 5067,
a számon már nincs „alap“ zseton, eltávolítjuk az „alap“ zsetonokat a
9-es számról.
A tétek elhelyezése
16. spin – Bejön a 6-os, nyeremény,
állás 5127,
a számon már nincs „alap“ zseton, ezért eltávolítjuk az „alap“ zsetont a
10-es számról.
A tétek elhelyezése
17. spin – Bejön a 36-os, veszteség,
állás 5116,
semmit sem változtatunk, ugyanazokat az értékeket tesszük meg a
következő spinben is.
18. spin – Bejön a 32-es, veszteség,
állás 5105,
semmit
sem változtatunk, ugyanazokat az értékeket tesszük meg a következő
spinben is.
19. spin – Bejön a 6-os, nyeremény,
állás 5155, eltávolítjuk a zsetonokat a 12-
es számról.
... Ezzel
végződik az első kör, ha megnézzük a vásznat, láthatjuk, hogy már sehol
sincsenek „alap“ zsetonok:
A tétek elhelyezése az 1. kör végén
A játék további menete:
A játékostól,
annak anyagi lehetőségeitől függ, hogy megelégszik-e az első körben
elért nyereménnyel, vagy úgy dönt, hogy folytatja.
Amennyiben újabb
kör mellett döntesz, a folyamat azonos, csak az „alap“ és a „magas“
zsetonok értéke változik. Csak emlékeztetőül, a második körben az „alap“
zseton értéke 2, a magas zsetoné pedig 4, a 3. körben az érték 3 az „alap“
zsetonoknál, illetve 6 a „magasaknál“.
Léteznek kombinációk a Havanna rendszer esetében is?
Igen, egy egész
sornyi.
Tudatosítanunk
kell, hogy amennyiben képesek vagyunk téteket tenni az 1. tucatra,
egyidőben
megtehetjük tétjeinket a 2. és a 3. tucatra is, ezzel a játék
kiegyensúlyozottabb lesz.
Ha képesek
vagyunk 3 tucaton játszani, akkor kipróbálhatjuk a 6 tucaton folyó
játékot úgy, mint a 3x63 és a
6x63 esetében.
Ez a régi szép
rendszer sok lehetőséget rejt magában, és szívesen bemutatom itt a
különböző variációkat, amennyiben valaki úgy dönt, hogy komolyabban
szeretne ezekkel foglakozni.
Összefoglalás:
A havanna
rendszer a játékosok köreiben manapság gyakorlatilag ismeretlen, de
jogtalanul merült feledésbe, hiszen a maga idejében nagyon felkapott
volt.
Mint a fent
bemutatott példa mutatja, kiegyensúlyozott rendszerről van szó.
Nagyon szolid
eredményekkel teszteltem mind a Casino
Eurón, mind a Unibeten.
Kezdetben kicsit
nehézséget okozhat a folyamatot megjegyezni, épp ezért ajánlom, hogy
alaposan gyakorolják be próbajátékokon, hogy az egyes lépések
automatizálódjanak.
Nem ajánlom
komplikált kombinációk alkalmazását, míg a játék nem megy hibátlanul egy
tucaton.
Ha tesztelni
fogják a rendszert egy vagy több tucaton, mindig jelöljék meg az egyes
spineket és a vele összefüggő tőkeigényt, mert az a kombinációk esetében
egyre magasabb lehet.
És mint mindig,
előre határozzák meg a nyeremény és a veszteség limitjét, és ha azt
elérik, hagyják abba a játékot, vagy váltsanak rendszert. |